Wednesday 27 March 2013

Hari ini dan semalam hari Ayamas


Malam tadi, masa tengah makan ayam black pepper dengan Firdaus, dia tanya aku

Firdaus : esok, mak cuti keja ke?

Aku : kenapa Firdaus tanya?

Firdaus : Saje...

Aku : Firdaus suka mak tak keja ke?

Firdaus : suka ....firdaus rindu...........

Aku : apa rindu........."OMG dah lama tak dengar perkataan tu," bisik makcik tempe dalam hati.

Firdaus : ye...rindu

Aku  : Firdaus tahu apa maksud  rindu tu?

Firdaus : diammmmm..........sengih sengih

Aku syak dia terlebih tengok filem ombak rindu..........


Juadah malam tadi
Makcik tempe terlebih rajin
 Suami aku pengemar tegar ayam black pepper ayamas

Kenangan bersamamu Ayamas, umpama mimpi dalam mimpi.Dan tetiba aku teringat sesuatu ....hampir setiap hari  kena buang  tangkai 7 basket cili merah.
muka terpaksa



Tarikh : 26 March 2013, malam
Lokasi : rumah sendiri



*************

Pagi ni suami dengan Firdaus breakfast , roti telur bersama  frankfurter ayam cheese ayamas panggang.Aku dengan kawan  breakfast  kat kampung , aku makan nasi lemak sambal sotong dan teh tarik
 
Aku suka frankfurter ayam cheese ayamas sebab tak berapa masin : )

roti telur bersama  frankfurter ayam cheese ayamas panggang






Tarikh : 27 March 2013, pagi
Lokasi : rumah sendiri






Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )