Tuesday 17 December 2013

Pahit, Manis, Masam, Masin, Tawar ; Impiana Casuarina





 Sempat lagi  bergurau senda sebelum turun bersarapan
Merenung masa depan yang belum pasti

Adik & abang  sedang leka  mendengar akak berceloteh

Sarapan pagi ala kadar je. .tak de mood , otak  asyik teringat nasi  lemak daun pisang /karipap medan selera 

Masa aku tengah khusyuk menyudu quaker oat  ke mulut, adik  merengek  manja nak quaker oat.Aku tanya dia boleh ke makan quaker oat?  Dia kata  boleh makan. Tanpa berlengah aku terus suakan    sesudu quaker oat tadi kat  mulut adik.  Baru nak masuk suapan kedua .spontan, keluar dari mulut adik "yek!!!pahit" .Terkejut mungkin ini  kali pertama adik  merasa makanan "TAWAR".  Yuyi tanya aku, "mak, kenapa kenapa adik cakap quaker oat tu tawar?"  Dia tak tahu apa tu TAWAR dan apa tu PAHIT, dia tak pernah rasa pun, jadi dia main belasah je sebut pahit."  "pandai pun mak,"balas Yuyi  sambil melemparkan pandangan nun jauh ketengah kolam renang . Aku dengan yuyi berpandangan sambil berbalas senyuman sinis.












Tarikh : 15 December 2013, Ahad
Lokasi : Impiana Casuarina,Ipoh
Peristiwa : Breakfast


 






Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

No comments:

Pengikut Tegar : )