Tuesday, 19 February 2013

From Taman Botani with love ,I love Malaysia because the roti canai, ko mampu


Hidup ini  beraneka rasa , kadang ia pahit, kadang ia manis , kadang ia masam , kadang ia masin  dan kadang ia payau.Setiap orang pasti pernah mengalami kepahitan hidup tapi tidak  kisahlah apa rasa hidup sekali pun yang  pernah kita alami, hidup ini harus dinikmati dengan sebaik mungkin. Aku tak tahu nak bercerita apa dah?yang aku tahu dalam minggu ni aku terasa manisnya hidup ini bila bersama keluarga tercinta, bak kata Allahyarham P.Ramlee "seperti dunia ini ana yang punya!"


Sebelum memulakan expedisi kembara ke Taman Botani Negara, Shah Alam , perut haruslah diisi dulu.

Merenung masa depan yang belum pasti
"pakcik yang jual roti canai  kata ni roti canai dangdut, tapi mak  saya pulak kata   ini roti canai tampal." saya semakin konpius.
"Rasanya nilah kali pertama saya makan roti canai kat kedai," kata Firdaus  dalam hati.
Muka gembira saya ini menunjukkan roti canai yang saya makan ni sedap
Saya  mengaku yang saya ni peminum milo ais tegar
Aku memang suka makan roti canai kosong saje
"mak, pakcik yang jual roti canai  ingat aku orang Kay Ell kot."
Pakcik , tolong jangan layan anak  aku  macam orang Kay Ell, malulah aku, rumah aku berhampiran dengan kedai kau ni saje.

Lebih kurang pukul 10 pagi kami sampai di Taman Botani . 







Bila kita nak berempat????? Biar masa dan takdir  Allah SWT saje yang menentukan segala-galanya
"akak, apasal bas ni lambat."
Kalau tak buat mulut macam tu tak boleh ke????
I love flower
peace macam terpaksa je
Ini Taman iklim sederhana 4 musim
Adik bersama  abang menyelusuri jalan menuju ke rumah 4 musim.Sekarang ni tengah musim salji
Entah apalah yang firdaus nak tu???????????
"akak jangan tinggal daku."
Marilah kita bersama-sama ucapkan terima kasih kepada askar yang sentiasa bersiap sedia menjaga keamanan negara Malaysia tercinta
"abang cinta izzah sampai mati, abang tak nak budak kpop berbaju biru dan bertopi entah apa kaler  tu  jadi penghalang cinta kita." 
pokok salji macam ni ke keadahnya????????????
"akak, kenapa muka kau dah macam artis kpop, putih semacam je." Hanya luahan hati seorang adik kepada seorang akak
~~peace yo~~

Dengan mengamalkan gaya  hidup sihat seseorang akan sentiasa sihat dan cergas
bak kata yuyi "gaya hidup sihat abahmu."
"akak , balik ni belanja beli kasut sukan mungkin dengan memakai kasut sukan aku akan jadi  rajin bersenam."
"adik, kau nampak  tak monyet kat atas pokok tu??" Kata yuyi sambil menunjukkan monyet yang sedang leka bergayut dari pokok ke pokok. "Maafkan mak, wahai anakku kerana selama ni tak pernah membawa kamu ke zoo negara."
Taman Herba ; anak-anak ni misai kucing
Bukan permandangan dari atas pokok
kunyit hitam?????
Merenung masa depan yang  kurang pasti
"mak, jangan risau,selepas saya ke lorong Rajin InsyaAllah  saya akan  bertambah rajin di masa depan,itu janji saya." hak tuiiiii aku kata dalam hati


Balik dari Taman pertanian yuyi bawak kami singgah di SACC Mall.Adik didahulukan janji diutamakan.We want kasut sukan.
"terima kasih akak sebab belikan kasut baru , adik sayang akak ketat-ketat." kata gula-gula hacks dalam hati
"alah!!Abang ni , adik beli kasut baru dia pun  nak beli kasut baru." Adik kata dalam hati



Setakat ni saje cerita aku untuk hari ini, lenkali ,makcik sambung lagi ye.tengah sibuk bebeno sekarang ni.







Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Selamat datang