Wednesday, 13 February 2013

cerita -cerita selepas cuti tahun baru cina 2013




"Dari Anas r.a ; Rasullah S.A.W bersabda ; Tuntutlah ilmu walaupun ke negeri cina , kerana menuntut ilmu itu wajib ke atas setiap orang Islam .Dan sesungguhnya para  malaikat itu  menghamparkan sayapnya bagi penuntut ilmu kerana redho dengan apa yang mereka tuntut"



Tetiba je terselit  Hadis  dalam ini cerita.Dan aku pasti semua orang bersetuju dengan hadis ni. Yes ilmu pengetahuan amat penting dalam kehidupan setiap manusia . Bila kita kurang berilmu mulalah orang sekeliling kita akan  merasa "JENGKEL" terhadap percakapan, penulisan , serta tindak tanduk  perbuatan kita.


itu jelah aku nak bagitahu, esok aku sambung lagi ye...................harap maaf  sekiranya  cerita aku hari ni sama spesis macam Filem Hantu Kak Limah 2, Husin, Moon, Jin pakai toncit  , filem yang dianggap tiada cerita untuk disampaikan kepada penonton.  Bagi  sesiapa yang  tidak tahu atau tidak  pernah menonton Zombie kampung Pisang mesti tertanya-tanya saper Moon dalam hidup Husin   dan bagi orang yang tak suka cerita sains fiksyen macam aku ni dah tentu -tentu tak berkenan dengan jin pakai toncit dalam filem hantu kak limah 2 , Husin , Moon , Jin  pakai toncit arahan Mamat Khalid kali ni. Apa -apa pun aku respek sangat  dengan tahap permikiran kreatif  dan imiginasi  tinggi  Mamat Khalid yang sukar diduga dan  kadang kala diluar jangkaan kita. 



















Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Selamat datang