Friday 25 January 2013

Selamat menyambut hari Maulidur Rasul 1434h ; Jangan kaco ,aku tengah muhasabah diri ni .......


Astagfirullahal'adzim..................aku mengucap panjang .Macam mana anak muda tu  boleh mengeluarkan kata-kata yang dahsyat , dahsyat dan dahsyat  aku tak  dapat teruskan ayat aku.*tetiba je aku bajet ustazah pilihan*

Nun di sana aku lihat lalang banyak  merimbun di merata tempat. Lalang ni spesis rumput yang cepat membesar. Lalang ni gedik suka melentok-lentok mengikut arah angin.Bila angin tiup ke kiri ke kirilah ia, angin tiup ke kanan ke kananlah ia .Kita jangan ikut resmi lalang , makin berisi makin tegak , kita ikutlah resmi padi makin berisi makin tunduk .Itulah lalang yang tidak mendapat tempat dihati kita sebagai manusia .


Aku rasa  aku perlu lebih banyak diam dan bermuhasabah diri . Aku kembali menatap muka  aku dicermin. Astaghfirullahal'adzim.........











Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )