Wednesday 24 July 2013

minuman terbaek pada waktu bersahur dan berbuka


Pengambilan air kosong  amat penting dalam kehidupan seharian kita terutama dalam bulan Ramadhan .Kita digalakkan minum air kosong sebanyak  2-3 liter sehari. Semua orang pun tahu pasal kelebihan air kosong jadi tak perlulah  aku bagi penjelasan panjang lebar kat sini. Kalau boleh elakkan minum  minuman berais dan minuman bergas pada waktu berbuka dan bersahur. Aku tahu ramai yang tak berapa gemar minum air kosong  termasuklah  juga aku.Tapi  nak buat macam mana  kenalah paksa diri  minum  air kosong demi kesihatan tubuh badan sendiri ye dak  : )


Kepada sesiapa yang tak mampu minum air kosong ,boleh guna tips dibawah : -

1) Campurkan air kosong/suam & sejuk dengan hirisan lemon atau jus lemon
2)Campurkan air  kosong suam dengan sedikit madu dan hirisan lemon
3)Rebuskan air kosong  dengan  kurma cina
4) Rebuskan air kosong dengan barli cina & barli biasa
5)Campurkan air kosong suam dengan sedikit madu


Sekirannya tips yang aku beri ni  masih belum dapat memupuk minat  korang pada  air suam ....boleh pegi main jauh-jauh ye : (


 Jangan pandang sepi ,madu berkualiti  juga boleh dibeli dipasaraya tempatan
Manuka honey UMF ialah makanan tenaga yang rendah kalori serta kaya enzim, vitamin dan mineral semulajadi

Air madu suam ni sesuai diminum untuk waktu berbuka dan bersahur








 Sekadar luahan hati


 kampeni besar, tapi  konsep caca marba ni buat aku pening kepala siottt





Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )