Tuesday, 23 April 2013

Di persimpangan dilema,antara Diet dan Duandee ?????

Hari jumaat minggu lepas yuyi ambik aku balik  kerja.Dalam kereta, yuyi tanya aku nak makan kat mana?Aku cakap kat dia yang aku tak tahu nak makan kat mana. Dia  cadang  nak tapau nasi ayam  makan kat rumah je . Katanya sekarang ni dia nak diet , badan dia  dah  macam kena pam. Aku perhati badan dia ................tetiba je terpacul dari mulut aku "jom makan Duandee." "jom mak," dia jawab spontan."hurmmmm diet sangattttt," bisik hati kecilku.









Merenung masa depan yang belum pasti

"mak, jerawat ni penaik seri wajah,"yuyi ingatkan aku.

hitam putih kehidupanku


Tengok gula-gula hacks , berat badan maintain je

minuman ; barli ais dan milo ais
Daging masak merah, kangkung goreng belacan, sotong goreng tepung, tomyam seafood , ketam masak tiga rasa ,inikah juadah makan malam yang sesuai  untuk orang yang sedang diet?"bisik hati kecil ku .










Tarikh : 19 April 2013, Jumaat
Lokasi ; Duandee , Pelabuhan Kelang
Peristiwa : Jalan-jalan cari makan





Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Selamat datang