Tuesday 18 December 2012

cara menanam daun bawang dan pokok kentang dengan cepat dan mudah

Dimana ada kemahuan di situ ada jalan , bukan susah sangat nak tanam daun bawang dan pokok kentang  ye dak. Projek  aku malam tadi spesel sikit , cuba nak meninjau-ninjau daun bawang dalam tapak semaian.ko mampu nampak sangat aku dah lama tak masak .Salahkan suami aku saper suruh  dia  bawak  balik bawang besar dan kentang pakai guni. Macamlah rumah aku ni ramai penghuni.Go go chaiyok sebelum bawang jadi daun bawang sebelum kentang jadi pokok kentang aku kena cari semula semangat memasak aku yang telah hilang, InsyaAllah . Malam tadi tak pasal-pasal kena buat overtime mengasingkan bawang besar dan kentang mengikut gred :(



Tak lama  lagi bolehlah aku kutip hasil
Wah!!! semakin menunjukkan perkembangan positif
kalau beli barang suami aku main guni je : )
  Tak lama lagi kentang  yang bertunas ni boleh disemai : )



 Sekian saje laporan dari tapak semaian daun bawang dan kentang



dari  isteri yang hanya masak pada hujung minggu





Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

1 comment:

Lady Windsor said...

Cik INa
kat dapur saya bawang n kentang tumbuh sendiri senyap-senyap...hehe

Pengikut Tegar : )