Thursday 26 December 2013

Dont judge a mee hailam by its kuah

Dalam dua tiga hari  ni  badan aku  tak berapa sedap, tekak tak berapa nak  lalu makan. Memandang dah tak de MC dengan cuti tahun hujung-hujung tahun ni still aku kena menadih muka  kat tempat kerja. Arghhh geram bila  badan tengah tak sihat nak menunggu waktu habis kerja 5.45 terasa membosankan. Lega rasa hati aku bila tetiba yuyi cakap nak ambik aku bailk kerja.Jadi alang -alang dia  ambik aku sebelum balik rumah  aku  ajak dia makan kat gerai kak long .

Sampai je di gerai Kak Long sejurus kitaorang  melabuhkan punggung, kak long datang kat meja kitaorang untuk ambik order.
"Dah lama tak datang makan kat sini." Kak long cakap sambil pegang bahu aku.
"Kak long mimpi ke? baru dua minggu lepas kita datang sini."
"yeke?. sorrylah akak lupa. nak order apa ni?Tanya  kak long sambil tangan mengambil pen dan kertas
"2 3 hari ni badan kita tak sihat, bagi kita nasi putih, sup ekor  dan baby kailan goreng ikan masin jelah. Yuyi ko nak makan apa?
Soalan dituju tak berjawab tapi aku perhatikan mata yuyi tertumpu  ke arah meja sebelah dimana seorang wanita sedang asyik menghirup kuah mee hailam  lalu dia pun terus merengek-rengek "mak, nak makan mee hailam lah."
Aku syak Yuyi terliur tengok orang sebelah hirup kuah mee hailan : )

 
Jangan  terpedaya  dengan keindahan sesaat atau mungkin selera kita yang  berbeza
Yuyi dengan kerang memang tak dapat dipisahkan
Add caption
Selalunya bila badan kita  tak sihat dan tiada selera untuk makan  InsyaAllah sup dan tomyam  boleh membangkitkan selera makan kita.
Motip mulut  macma tu ; Yuyi terlalu teruja bercerita tentang percutiannya di theland tempoh hari










Tarikh : 24  December 2013, Selasa
Lokasi : Greai Kak Long MPK






Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )