Wednesday 13 August 2014

koleksi juadah kegemaran keluarga ; Juadah bahaya

Salam Syawal......................


Masak  tumis air telur campur suhun fucuk, ikan kembung goreng, bendi celur cicah sambal belacan cair juadah makan malam kami dua hari lepas  ianya memang juadah bahaya. Bahaya di situ bukan bermaksud  juadah tu  beracun ke,, makan mati ke, pengsan ke .bahaya di situ  bermaksud juadah yang boleh membuat kita   makan bertambah-tambah sampai tak henggat doniya. Dan bertambah bahaya lagi kalau sipemakan dah berumur, metabolisme dah makin kurang 1 jari menuding kat orang lain ,4 jari lagi menunjuk  ke arah aku, takpe ,tuding 1 jari kat orang lain, lagi better tak payah tuding jari kat orang lain. Setiap apa yang berlaku,kita kena muhasabah diri, cuba cuba check diri kita. Lain kepala lain ekor, ko ado.

Juadah bahaya
 
ikan kembung goreng,part selar tu kasi lebihkan  supaya  isi dalaman ikan  garing sama seperti  luaran ikan.

Tumis air telur  campur suhun fucuk,senang jelah masaknya.Jika nak  resepi boleh google resepitumisairtelurmantap

bendi celur,yummy cicah dengan sambal belacan cair
 Sambal belacan cair,yang sedang sedang saje pedasnya





Cukup setakat ni je, akhir kata  pesanan aku untuk diri aku sendiri dan juga rakan taulan di luar sana "makan ketika lapar dan berhenti sebelum kenyang" huk huk huk













Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )