Tuesday 26 August 2014

JJCM hujung minggu ; Sate Kajang Haji Samuri

 Salam Syawal..............................



Apa khabar kengkawan semua.Harap semua baik-baik belaka.Kalau tak baik,baik- baikkan jelah ye dak. Entry ni patutnya semalam nak letak,tapi memandangkan semalam seharian aku  menyibukkan diri dengan jamuan raya di ofis maka terpaksalah  ditunda ke hari ni. Bajet,  orang  luar disana tengah tunggu entry aku . ha ha ha , sebenarnya bukan ada cerita best cuma cerita pasal sate je pun . Saper suka makan sate Kajang? Angkat tangan.  Dah lama rasanya tak makan sate Kajang Haji samuri. Seingat aku kali terakhir aku makan   Sate Kajang Haji Samuri   5  tahun lepas kat Bukit Tinggi Klang dengan rakan ofis .Selang beberapa tahun aku dengar cerita cawangan Bukit Tinggi  tu tutup. Tup tup dengar cerita  Haji Samuri  bukak  cawangan baru kat seberang Aeon Jaya Jusco Bukit Tinggi . Sebenarnya aku cadang nak makan Sate Kajang kat  cawangan baru tu  hari Jumaat tapi memandangkan dua hari sebelum tu  yuyi dah pulun makan Sate Kajang makanya sesi makan Sate Kajang kena ditunda ke hari minggu.Hari minggu tu kami  sampai kat Restoran Haji Samuri lebih kurang pukul 4 petang.OMG yang baru ni  sangat berbeza dengan Restoran Haji Samuri cawangan  bukit Tinggi Klang  yang dah tutup tu.Seingat aku yang  tutup tu takde self service, okey je self service tapi sebelum buat self sevice tu pastikanlah dulu  bekas minuman dan kedudukan kerusi meja makan kita tu bersifat  mesra pengguna. Apa apa pun tak dapat dinafikan ,Sate Kajang Haji Samuri sedap,lembut dan  rempahnya  terasa . Apa kena dengan  aku ni , dah lama tak update,sekali update mula lah  ayat aku  macam kel.
Adik sedang menunggu nasi goreng kampungnya sampai. Masih lagi nak makan nasi walaupun majoriti orang kat sini makan sate,ada adik kesah : )

Sate daging,sate ayam,sate perut  RM0.80sen/cucuk, pilih je  yang mana korang suka ,semuanya ada di Sate Kajang, Haji Samuri.Tetiba rasa sakit hati  ,apa rasionalnya kebanyakkan peniaga  sate kat area flat berdekatan dengan  rumah aku  ni letak harga sate sampai   RM0.80sen /cucuk




Okeylah ,cukup setakat ni je InsyaAllah nanti ada masa aku sambung.Akhir kata sokonglah sate tempatan : )







Sate Haji Samuri
Lokasi : Seberang jalan  dengan Aeon Jaya Jusco Bukit Tinggi Klang ,alamat lengkap  tidak dapat dikenal pasti,









Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )