Wednesday 7 May 2014

JJCM, Kedai Duandee ; sup ekor sedap

Rasanya dah lama aku tak strory mory pasal jalan-jalan cari  makan.Dah naik jemu  cerita pasal memasak, sesekali nak jugak tukar cerita pasal jalan jalan cari makan ke ? Pasal anak ke? pasal ayam itik kat kampung, itu pun kalau ada ayam itik ,tak de nak buat macam mana?......he he he saje merapu dipetang hari.

Berbalik kepada tajuk entry,,, petang semalam selepas aku menerima rawatan diklinik & di SPA perut  terasa agak lapar ....yuyi memang nak bawak aku & gula gula hack pergi makan,tapi memandangkan lagi 1/2  jam pukul 6.30 petang waktu  adik  balik dari sekolah  alang alang tungu jelah adik balik sekolah nanti boleh makan sekali.


Budak baru balik sekolah kehausan, penuh perasaan menyedut air barli.Seingat aku ni kali pertama kali adik  mintak  air barli

Adik suka sangat makan nasi goreng cina yamg disimbahi tomyam.Nasi goreng cina banjir tomyam.....lagilah dia suka


Gula-gula  suka sangat makan  daging black pepper dengan nasi putih

Kailan ikan masin


Abaikan kaki yang tak di undang tu : )

Rasanya ni pertama kali  yuyi  order sup ekor  kat sini, layan jugak, okey lah daripada sup buntut aka sup ekor wafarofoengfeng penfenyetfet
Telur Bistik.....sedap,  belum pernah  buat lagi  telur bistik macam   ni di rumah

Ketam 3 rasa, biasalah , yuyi  memang tak sah kalau tak order ketam setiap kali makan kat kedai seafood
Sup ekor salah satu sup feveret aku selain daripada sup ayam kampung








Tarikh :  6 May 2014, Selasa
Lokasi : Duandee Pelabuhan Kelang












Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )