Wednesday 4 June 2014

Aktiviti cuti sekolah yang bermanfaat & percutian bajet


Cuti sekolah come back,,,pening kepala,tak tahu  nak arrange  aktiviti  untuk anak anak aku ni. Perghhh statement gud gud  macamlah  anak  ko  ramai yang masih bersekolah. Biasalah aku ni kalau tak mengkiah propa  tak sah. Jangan jeles nok, anak mak sorang je yang sekolah....yang lain dah nak kahwin.he he he seronoknya budak budak cuti sekolah, aku pulak yang excited .Masa cuti sekolah ni mesti ramai mak bapak yang   bawak anak  jalan jalan makan angin. Aku tak plan apa-apa pun untuk adik, apa yg aku tahu cuti sekolah ni dia kena buat latihan bertubi-tubi  math & bm, jaga stuart,ikan dan barnie.

Masa cuti sekolah saya kena  jaga stuart dan tolong  mak basuh rumah stuart

Dari kiri ; ,makanan ,SPA pasir ,serbuk kayu semuanya  untuk  stuart
Lepas basuh rumah stuart kena  lap sampai kering

Akhir sekali ; Isikan bekas  makanan dan minuman stuart, taburkan serbuk kayu dalam rumah stuart  supaya stuart tak stress dan pasangkan aksesori  semula pada cage
Tara.......berseh dah rumah stuart
hal stuart setel, kena urus hal barnie pulak. Adik baru darjah 3 tak berapa pandai lagi bersehkan rumah & tahi  barnie ,aku cuma suruh dia isi bekas makanan dan minuman barnie. Bab berseh memberseh rumah barnie aku setel
Putih gemuk, montok sibarnie, mahunya tak gemuk kalau 24 jam asyik  makan  je.

**************************
Tapi memandangkan aku  tidaklah  sezalim yang aku sangkakan  ,yeah yeah hari jumaat hari tu aku bawak adik pergi  picnic . Sejak adik bongsu aku meninggal dunia, aku  lupa tentang khemah dan cara nak pasang khemah .Setelah 10 tahun dia pergi, lihatlah doniya ...khemah kecil boleh muat 4 orang terpasak teguh di tepi pantai dengan  pertolongan Allah SWT dan anak-anak tercinta..

Pergi tangan kosong balik bawak kain baju  basah dan sampah


motip : posing macam ni?????#peningpalemakcik
akak & adik paling bongsu ...ha ha ha 
Akak  dan adik tak boleh berenggang
Gula-gula hacks adik paling bongsu...haktuiii
adik cuba menguji ketinggian khemah
adik bongsu merengek, tak tahu nak apa???










Cukuplah setakat ni je untuk hari ni, akhir kata jagalah kebersihan pantai kita.









Tarikh : 30 May 2014 & 31 May 2014, Sabtu Ahad
Lokasi : Pantai PD,Malaysia, Rumahku suyurgaku

















Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )