Friday 5 September 2014

The Asian Taste , Harbour Palace , okey jugak



 5/9/2014, Jumaat, masak hari kedua aku tak  sihat. Hari rabu yang menyesakkan,balik kerja yuyi bawak aku ke  klinik. Syukur Alhamdulillah Doktor bagi  MC untuk hari khamis, dapatlah aku merehatkan badan di rumah. walaupun hakikat sebenarnya  MC itu sangat  mengundang kemarahan seseorang.Aku dah penat asyik nak jaga perasaan dan hati orang lain. Aku rasa dah tiba masanya aku move on . dari segala kesakitan, kegelisahan ,kepedihan  yang selama ni aku tanggung sendiri : )

Berbalik pada  hari rabu yang menyesakkan,selepas ambik Firdaus dari sekolah yuyi  terus jemput aku dari  klinik kemudian  terus ke Harbour Palace. Terpandang   The Asian Taste  , hurmmm selalu lalu lalang  je depan kedai tu ..Tapi  entah kenapa tetiba malam tu masing masing tampak berminat nak  mencuba makanan disitu. Tak sia -sia , percubaan yang berbaloi , harga makanan sungguh berbaloi dengan kesedapan makanan yang mereka hidang. Boringkan , everday cerita sama, cerita anak, makan, family. Pada aku okey kot daripada bercerita hal perbadi orang lain .Kenapa nak  mengagak-agak kehidupan orang lain yang dah tentu tentu  kita tak berada ditempat mereka .Tanya pada diri kita, adakah kita kuat untuk berada ditempat mereka .Annoyinglah,,, bila budak mentah cuba nak bercerita  tentang  keluarganya  yang selama ni dia tak  berminat pun nak kenal..Past is past,buat apa nak ungkit kisah silam kalau buat hati sendiri sakit especially  kisah orang tua yang  suatu ketika dahulu pernah menyiksa mental dan emosi aku .


 Rambang mata melihat beraneka kek lapis Sarawak yang dijual disini. Nasib baiklah aku bukan peminat kek lapis Sarawak : )
muka budak lapar
 Sedap jugak  air Ribena campur  nata de coco dan  buah laici, kalau  tidak ,takkan yuyi order sampai 2 kali.
Tak sangka aku, yuyi minat dengan kek lapis Sarawak rupanya. Lupa pulak nak ambik gambar char kuey teow yuyi .
Boleh tahan jugak nasi lemak dan sambal dia, cuma mereka kena perbaiki lagi part ayam goreng

Bihun sup peneman setia  ketika sakit












ASIAN TASTE
G-14, Ground Floor, Harbour Place Mall Klang,
Lot 6683 Persiaran Raja Muda Musa, 41200 Klang,
Selangor Darul Ehsan, Malaysia
Tel/Fax : +603-3371 2532










Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )