Friday 5 June 2015

ROA by Jovian Mandagie, pedas lagi sedap!!!!

Salam hari khamis,

Jumaat lepas selesai urusan peringkat pertama dengan PTG .Peringkat kedua tak tahu bila. Menurut kata PTG paling lewat 6 bulan. Berurusan dengan PTG ni memerlukan tahap kesabaran yang tinggi.kalau sabar tak tinggi mahu je cik ina loyongkan  fail yang  cik ina pegang   ke muka pompuan  jaga kaunter tu. Menyampah tahap cipan dengan orang yang dalam telefon cakap lain, bila jumpa berdepan cakap lain. Bukan saje cakap lain, siap buat muka.Haish, kalaulah  perbuatan membaling fail tu  benar -benar terjadi mesti cik ina  jadi viral kat media sosial kan.

Lepas setel urusan penjahanaman tu,cik yuyi bawak cik ina makan kat ROA .Masuk masuk je restoran terus sejuk hati cik ina tengok  suasana restoran, cantik sangat,klasik sungguh decorationnya. Hiasan restoran banyak dari koleksi barang lama, ada kipas lama,type writer lama , banyaklah barang lama dari zaman atok nenek kita.



Adik sekarang ni suka sangat keluarkan gigi masa posing
Unik sungguh buku menunya, siap ada history ROA lagi


Eceh ceh ceh adik pening kepala pulak pilih menu. Adik,banyak sangat ke menunya ? 

Roa Ganache sedap sangat

Toge buncis cah , simple tapi sedap.Kenapa selama ni cik ina tak pernah terfikir nak goreng taugeh dengan kacang buncis dan daun bawang. Next time ya.
Udang goreng saos, boleh tahan sedap


Tengok  saje ayam  rica-rica  air liur cik ina meleleh.Pedas, sedap, terbaeklah

Adik makan nasi goreng ROA

Signature dish ; Roa saos, kita cuba size kecik dulu. Sedap dan pedas cuma tak berapa sesuai untuk budak dan orang yang memakai pendakap gigi.kah kah kah


Ice lemon tea & sky juice



ROA by Jovian Mandagie
No.7, Jalan Kristal K 7/K
Seksyen 7
Shah Alam
Selangor









Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )