Monday 30 December 2013

Air, hujan dan burung bersiul-siul

Alkisah tengahari Jumaat,hujan renyai-renyai. Masa tu aku dengan adik dalam kereta yuyi menuju ke rumah yuyi.

Aku : Hujan plak, macam ni tak bolehlah  mandi kat kolam rumah akak.

Akak : a'ah lah adik ,hujan macam mana kita  nak mandi ni???

Adik : kenapa plak tak boleh mandi? hujankan  air , airkan hujan jugak? sama je kan

Aku : Eiiii!!!geramnya mak dengan adik nihh. Hujan dan air mana sama?? adik tak boleh kena hujan nanti demam.

Akak : Tak pelah mak, nanti hujan berhenti barulah kitaorang mandi. 

Aku menahan geram dalam hati.Mereka saling berpandangan dan sama-sama tersenyum. Akak dan adik memang tak boleh jumpa air, kalau jumpa mesti nak mandi...................



 Terserlah keboyotan adik

 "adik, adik, kenapalah ko debab sangat."
Gigih akak membetulkan pump
Lengan adik berisi sangat, penat akak nak mengadjust  kedudukan pump : )
Wajah happy dapat berendam dalam air
Lagi wajah happy dapat berendam dalam air
 Dah macam  The man man from Atlantis , salah satu program kegemaran aku suatu ketika dahulu



Adik ,akak dan burung





Tarikh : 27 December 2013, Jumaat
Lokasi : Rumah yuyi











Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )