Tuesday 27 November 2012

Pembuka bicara ; potong reben ; blog opening ceremonry




Selamat datang ke rumah idaman semua yeah yeah nilah rumah baru saya. Sila silakan jangan malu jangan segan buatlah macam rumah sendiri."Minumlah cepat air kopi ni  sementara masih panas, kan dah sejuk  tak sedap." Lepas minum mungkin badan terasa panas tapi dah untung hilir aku nak bercerita kisah panas  tak kisahlah pun kalau minum air kopi panas  ye dak.dah namanya tempat mencurah rasa haruslah aku mencurahkan rasa ...okey aku  luahkan rasa ikut turutanlah  ye,  baru tak kelam kabut.

1) Jangan terperanjat pulak nama makcik tempe tertera sebagai orang yang posted  entry di blog ni.Siapa makcik tempe?tuan lawyer, majistret, ahli muzik?okey , ceritanya  panjang aku cuba ringkaskan seboleh mana yang mungkin. Bila aku tak boleh mengupload gambar ke post entry kerana storage pictures blog aku dah lebih limit ,aku cuba nak buat blog baru mengunakan email yang sedia ada tapi setelah hampir 15 kali  try dan error create blog guna email tersebut ia tetap invalid.Jadi aku ambik keputusan create email baru. Bila aku cuba nak create email address guna nama cik ina atau cik ina do do cheng  google asyik tak available  aku buntu aku dah tak de idea nak letak nama apa. Tetiba je entah macam mana otak aku terus set up makcik tempe  maka jadilah  makciktempe@gmail.com, cepat je availabe almaklumlah tempe , mungkin tak ramai  yang terpikir nak jadikan email address ye dak.

2)Banyak banyak cerita yang aku nak cerita ,cerita  ni yang paling best jeng jeng jeng ada seorang wanita muda ,  berperwatakan agak menarik tapi agak mengjengkelkan bila dia  suka  siasat dan bertanya kepada setiap orang samada  baca blog aku atau tak,  walaupun hakikatnya dia salah seorang peminat tegar blog aku.Tapi yang bestnya dia boleh  bersembang ngan seseorang  perihal kawan yang agak rapat dengan dia pendek kata kawan susah senang bersama .Aku tak kisah pun kalau  dia  nak melingkup  pasal orang lain tapi yang aku tak paham kenapa dia berminat sangat dengan kehidupan aku. Best sangat ke kehidupan aku sampai ke tahap tu dia punya  rasa tergugat. Entahlah aku tak paham   tak kan yelah dia nak  tergugat dengan aku yang tak berapa nak pandai ni.cam tak logikkan .Hakikat dia seorang wanita yang belum berkahwin yang seringkali menyemakkan fikiran aku  , itu je aku nak bagitau.




 Jangan lupa simpan nama blog ni dalam list korang : )






Terima kasih kerana sudi berkunjung ke sini Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

2 comments:

matahati-aishahazhar said...

sedap kopi ni... manis lemak je rasanya.... terima kasih kak ina.

makcikkantin said...

amboiiii cik ina, barulah makcik boleh comment...seblom ni tak dak tempat (or makcik yg tak jumpa?) nak comment

Pengikut Tegar : )