Wednesday, 22 May 2013

cara untuk mengelak kita dari memaki hamun rakan sendiri

Semalam aku  balik kerja lambat. Lambat balik kerja tak bermakna aku banyak kerja atau terlebih rajin kerja. Orang yang tidak mempunyai kenderaan sendiri macam aku ni, balik kerja awal dengan balik kerja lambat tak membawa apa-apa makna atau erti kepada aku.Orang yang menumpang macam aku ni kenalah  sedar kekurangan diri dan kena sentiasa bersabar dan redho.Bila orang yang kenderaannya aku nak tumpang tu nak balik lambat , aku yang sipenumpang ni tak berhak nak menghalang. Lainlah kalau aku naik teksi  masa tu bolehlah aku balik sesuka hati ye dak.

 Berbalik pada cerita aku balik kerja lambat semalam. Rakan sekerja yang selalu aku tumpang balik  kerja cuti semalam . Pada pada mulanya aku cadang nak tumpang kereta rakan sekerja lain yang agak rapat dengan aku tapi memandangkan dia nak balik awal sebab nak pergi check up pregnancy ,maka  terpaksalah aku membatalkan niat nak menumpangnya .

Last kopek aku terpaksa menumpang kereta kipas susah mati bos aku. What should I do??? buat bodoh. Lebih kurang pukul 5.30 petang aku bagitahu  dia yang aku nak tumpang kereta dia balik kerja.Dia cakap dia belum tahu lagi nak balik pukul berapa, dia cakap selalunya dia tunggu bos balik dulu. Aku cakap kat dia yang aku tak kisah nak balik pukul berapa pun.Mulut aku cakap tak kisah tapi dalam hati berbakul -bakul sumpah seranah, kutuk dia kaki bodek , kaki ampu, kaki kipas waima segala macam kaki yang ada dalam dunia ni  .

Tapi satu benda pasal diri aku yang orang lain tak tahu InsyaAllah Allah SWT tahu , aku ni  suka cepat sedar diri , muhasabah diri, sedar kekurangan diri. Aku belajar bersyukur dan kena  berterima kasih di atas kesudian mereka yang menumpangkan aku pergi dan balik dari kerja.Hidup ni singkat je , masa pun tak banyak kalau boleh aku naklah buat baik pada orang, tak nak ada rasa iri hati dengan kebahagian dan kejayaan orang lain, sentiasa berusaha membuang perasaan dengki khianat dan segala macam perbuatan yang  mengandungi keburukan , baik besar maupun kecil.  Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim ampunilah dosaku, bagilah aku waktu untuk diri aku, membaiki diri dan iman  : (.

Bila aku dah memilih untuk memanjakan  diri di SPA, makan sedap direstoran mewah , makan angin kat luar negara puiii Langkawi pun belum sampai lagi, shopping barang ditempat orang kaya puii Pavillion pun belum sampai lagi  dari membeli sebuah kereta , kenalah tanggung risiko bila menumpang kereta  orang .

Berbalik pada cerita aku balik kerja lambat semalam.Aku sampai rumah  nak dekat  pukul 7.45 malam.Sebelum sampai ke rumah, aku singgah beli makanan kat kedai makan berdekatan dengan rumah. Aku beli nasi goreng ayam dengan karipap je

Karipap panas terbaek.Aku beli 5 ketul je.
Nasi goreng ayam aku beli dua bungkus je
Berehat sebentar melepas lelah
Jus oren untuk menghilangkan dahaga



Tarikh : 21 May 2013, Selasa
Lokasi : rumah sendiri
Peristiwa : Juadah makan malam



Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Facebook for female

facebook makcik suka masak

My bideo

My instagram

My instagram
skodeng jangan tak skodeng

Selamat datang