Monday, 21 September 2015

JJCM di Portuguese Settlement.Melaka bandaraya bersejarah




Percutian bajet  2D1N Primaland PD Resort & Convention centre konon ,sambungan cerita dari SINI. Alang-alang dah ke PD biar sampai ke Melaka . Entahlah. Dalam banyak-banyak negeri dalam Malaysia cik ina suka  sangat pergi  Melaka. Pergi banyak kali pun takpe.

Oklah ,berbalik kepada tajuk entry, jam 7 pm camtu baru kitaorang gerak dari teluk kemang ke Portuguese Settlement.



Malam di Portuguese Settlement, Melaka  


Banyak sangat gerai sampai cik ina lupa gerai yang kami makan. Kalau tak silap gerai yg no 88 tu.
 

 Anak teruna cik ina yang berbaju merah & biru gelap encem kan?
Masih bakal besan pada tarikh ni


Anak-anak cik ina


Antara menu yang kami oder, Kepah masak halia


Sotong goreng tepung, sumpah liat  tapi tetap kunyah  sampai habis. Membazirkan amalan syaiton.


Ketam masak sos


Ayam butter basah

Portuguese Baked Stingray Fish, tetiba menu omputih.hehehe



udang butter basah &  kangkung goreng belacan & kerang bakar(takde dalam gambar) .Minuman, ais kosong, jus kedondong masam mengiler, jus mangga, air sirap & air kelapa
 

Takde niat nak pedajal ke apa. Bukan bakal menantu habiskan  sorang diri semua makanan tu  ,kami pun turut sama makan. Apa-apa pun happening giler malam di Portuguese Settlement, Melaka  .I love Malaysia very much tetiba.

















Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Facebook for female

facebook makcik suka masak

My bideo

My instagram

My instagram
skodeng jangan tak skodeng

Selamat datang