Sunday, 26 April 2015

tauhu sumbat cik ina do do cheng sedap dan mudah disediakan,langkah demi langkah


Salam sabtu


Rasanya lama jugak blog cik ina do do cheng  tak update kan?tetiba rasa rindu dengan blog sendiri.Maunya tak rindu,blog ni dah menjadi separuh dari nyawa cik ina. Tanpanya aku lemah pasti tak berdaya bak lirik lagu mahakarya cinta faizal tahir. Blog ni adalah segalanya dalam hidup cik ina selain anak-anak ,tanpa blog ni siapalah cik ina.Terima kasih kerana terus   menyokong blog cik ina do do cheng, Sebagai menghargai sokongan korang semua cik ina belanja resepi tauhu sumbat.hehehe,fresh from farm,tauhu sumbat  brekpes pagi tadi.


Resepi tauhu sumbat cik ina do do cheng
bahan-bahan
1)3 ketul tauhu[dipotong kepada bentuk segitiga kemudian dibelah dua.


 2)1/2 batang timun jepun[dihiris nipis kemudian dimayang halus seperti batang mancis
Cara menyediakannya
1)panaskan minyak ,goreng tauhu sampai garing
2)sumbatkan  hirisan timu ke dalam tauhu tadi. Susun tauhu sumbat dalam pinggan
Resepi sos tauhu sumbat cik ina do do cheng
1)4 biji cili besar merah[dicuci berseh dan dihiris nipis]
2)3 ulas bawang putih
satukan bahan-bahan diatas dan kisar  hingga  halus.ketepikan
3)3 sudu besar sos cili
4)garam dan gula secukupnya
cara memasak
1)Masukkan cili  kisar dan sedikit air ke dalam periuk.Masak hingga naik bau cili.
2)Masukkan sos cili,kacau sekata.
3)perasakan dengan garam dan gula.Masak hingga agak pekat.

Hidangkan tauhu sumbat cik ina do do cheng bersama sos cili cik ina do do cheng.mantop .


Tetiba pagi ni tekak cik ina nak brekpes bihun goreng   dengan  tauhu sumbat





Teruskan menyokong blog cik ina do do cheng  #blogcikinadodocheng .kahkahkah,Jumpa lagi.







Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Facebook for female

facebook makcik suka masak

My bideo

My instagram

My instagram
skodeng jangan tak skodeng

Selamat datang