Wednesday 6 August 2014

tips ngetop ; ikan parang dan tulang berpisah tiada


Salam Syawal.....................


Apa khabar semua?Sihat tak? yang tak sihat tu bawak bawaklah pergi klinik.Aku disini sihat seadanya cuma terasa sedikit  penat . Bukan penat  pasal kerja  , penat  tengok  perangai manusia yang entah apa-apa. manusia yang buat aku macam loser, dulu cakap lain sekarang cakap lain, macam kelpar tau. Dan sebenarnya aku spesis manusia yang suka memerhati, malas nak marah ,,  sebab bila aku marah sememangnya buruk gilerrr sangat berganda-ganda buruk..  Jadi itulah sebabnya aku kena kurang kurangkan marah selagi aku boleh sabar, aku sabar .Biarlah apa manusia sekeliling aku nak buat , nak  bercerita up up.nak sarcastic sangat  atau  nak rasa hidup mereka   paling best in the world , go ahead ,aku tak kisah. Huok aloh tak luak pun nak bagi orang rasa best mak temah.


Okeylah,  malas nak bebel panjang ekceli aku nak cerita pasal ikan parang yang kawan suami bagi sebelum raya . Fresh gilerr,,grrrkkkk seramlah tu bila aku sebut ikan parang, mesti dalam otak korang terbayang  tulang  tulang  yang beselirat disebalik isi ikan . ha ha ha  Jangan tak tahu isi  ikan yang tulangnya  beselirat tulah  sedap,mabeles.

credit to Azie kitchen

Cara lama (mulut cam ce) , ikan parang dipotong sederhana besar secara menyerong

 

Cara baru ha ha ha dah tentulah cara  suami aku , potong ikan parang macam gini supaya senang nak  makan dan tak tercekik tulang ; Ikan parang  di potong sederhana besar   secara memanjang.  Gaul garam dan sedikit serbuk rempah kari pada ikan dan perap seketika.
Goreng dalam minyak panas hingga garing
Ikan parang goreng  sedia  dimakan











Okeylah, cukup setakat ni je, akhir kata majulah sukan untuk negara.













Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )