Wednesday 2 July 2014

Resepi Seri Muka Durian,langkah demi langkah ; Juadah berbuka puasa

Durian dah ada, ko tak reti reti lagi nak buatkan seri muka durian kegemaran suami ko.Aku  memperingatkan diri sendiri. Sempena bulan ramadhan ,bulan baik, hari baik tunaikan permintaan suami  kan mengejar pahala juga.(bulan ramadhan je ye ,larikkk)*tangan dibahu mata ke atas*


RESEPI SERI MUKA DURIAN[resepinya aku ambik dari majalah Rasa 2013]
Bahan-bahan
1)Isi durian[lebih kurang 500gm isi durian]

2)Pulut kukus secukupnya
3)200gm tepung gandum
4)150gm gula pasir
5)650ml santan
6)2 biji telur
7)1 tsp perwarna kuning
8)1 helai daun pandan
Cara menyediakan
1)Kisar isi durian  bersama 200ml santan dan kemudian tapis.Tuang ke dalam periuk dan didihkan.
2)Kemudian masukkan santan, daun pandan, gula, telur dan tepung gandum.Kacau sebati
3)Seterusnya masukkan pewarna kuning dan dikacau rata sehingga kuah menjadi pekat.Keluarkan daun pandan.
 4)Tuangkan kuah durian diatas loyang berisi pulut kukus tadi

5)Akhir sekali, kukus selama 40 minit.Sejukkan sebelum dipotong.Sedia dihidangkan
Done, seri muka durian

Feveret suami forever








Tarikh : 29 July 204, Ahad
Lokasi : Rumahku syurgaku









Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )