Sunday 22 June 2014

kedai Duandee,koleksi kedai seafood pilihan keluarga


Ahlan wa sahlan  (أهلاً و سهلاً) ya Ramadhan


Hari jumaat ,,yuyi ambik aku balik kerja.Dari tempat kerja yuyi berlezup terus pergi sekolah adik. Sampai je sekolah adik,ngam ngam  cukup time budak balik sekolah,jadi tak payahlah duk melangut lama kat situ.Lepas tu,yuyi terus bawak kitaorang pergi kedai makan tak jauh dari sekolah. Masa tu perut aku  lapar semacam,ha ha ha rasa tak sabau je tunggu makanan sampai atas meja.Ni kira JJCM terakhir kitaorang  sebelum melangkah bulan Ramadhan.

 Amboi adik senyum sampai ke telinga bila dapat makan

 Sambal belacan dimana -mana.Part sambal belacan aku bagi  5 ♥,kira tak sia sialah  tebalkan muka mintak sambal belacan .
 Nasi goreng cina & sup ekor.Ha ha ha kasihan adik,dia nak makan tomyam dengan nasi tapi aku  order  sup ekor.Terpaksalah dia ambik sup je ekornya aku  makan.Aku bagi 5♥ ,sup ekor terbaek
 Ketam masak cili haish berat mata memandang berat lagi mulut yang makan ,  tak tahu nak bagi rating,okeylah jujur cakap,keujudannya sekadar menumpang nama keluarga ketam.korang faham tak?tak faham tak pelah.Bintang pejam celik pejam celik.

Telur bistik mewah aksesori &  kailan masak ikan masin.
Aku bagi 3 ♥ ,harap lepas ni boleh kurang aksesori atas telur  bistik  yang agak mengelirukan .
Minuman kegemaran sepanjang zaman ,sirap ais & barli ais.Aku bagi 4 ♥ air je pun tak kan fail kot, cuma yang fail kat sini part meja, berdanau giler sampaikan nak letak siku pun gelikss,harap dapat sental meja tersebut bagi berseh lepas ni ye.


Rating keseluruhan aku bagi  5 ♥,hopefully dimasa akan datang kedai ni lebih alert bab kebersihan meja .



Okeylah kengkawan,,,cukup setakat ni ye, nanti ada masa aku update lagi.Akhirkata majulah sukan untuk negara.












Tarikh : 20 June 2014, Jumaat
Lokasi : kedai Duandee Pelabohan Kelang










Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )