Wednesday 14 May 2014

Resepi roti telur ,breakfast mudah dan sedap.Tua muda kecik besar pasti suka

Tajuk mengilerrrr tak henggat orang belakang.ha ha ha  tak pelah  nak mengilerrr kat blog sendiri, lagi pun tajuk aku sesuai kot .. amboiii  naik lift tekan sendiri kew.Zaman sekarang ni biasalah , naik lift tekan sendiri, nak tunggu orang lain tekan memang lambatlah.ahh lupa pulak, ada satu benda aku nak bagitahu korang semua.(Kalau tak nak tahu pun aku nak bagitahu jugak) Korang perasan tak semenjak dua menjak ni aku macam rajin je update blog . comelkan aku??? ha ha ha .Haish  merapu  tak jadi keja nanti , cukuplah merapu setakat ni. Jika ada yang ingin mencuba roti telur aku ni  dipersilakan ambik  resepi ye cau cin cau




RESEPI ROTI TELUR

Bahan-bahan
1)Roti sandwich[aku guna roti gardenia]
2)Telur[kuantiti telur bergantung pada kuantiti  roti]
3)black pepper & lada sulah
4)Mixed herbs
5)sedikit butter
Cara menyediakannya
1)Lubangkan bahagian tengah roti
2)cairkan sedikit butter di atas non stick pan,letakkan roti tadi
3)Pecahkan sebiji telur di tengah roti yang telah Dilubangkan tadi
4)Percikan sedikit mixed herbs & black pepper atas telur.Biar telur sedikit masak.Tutup api ,sedia untuk dihidang

Aku masak roti telur  atas chefal  Cosway

 Roti telur adik.Amboi terserlah ketembaman pipi  adik loyot gitu


 Roti telur aku. Usia macam aku ni cukuplah makan sekeping  sehari ye dak.


Mantap tak roti  telur aku?Roti ni aku makan waktu petang.Boleh gitu.












Tarikh : 13 May 2014,Selasa
Lokasi : rumahku syurgaku



















Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )