Sunday, 9 March 2014

Air tebu Wak Jai ; Fresh from farm


Rutin hujung minggu aku,bawak adik naik basikal keliling kampung. Selalunya akak ikut sekali tapi minggu ni dia tak balik sebab  peod jadi  terpaksalah keliling kampung  berdua je dengan adik. Hampir setiap minggu akak ada kat rumah  ni ,bila dia takde tu terasa  jugak . Lainlah  gula-gula hack dia memang jarang balik jadi takde lah terasa sangat. Diam tak diam dah hampir sebulan  tak jumpa gula-gula hacks, terasalah juga tapi nak buat macam mana dia baru kerja susah nak dapat cuti kalau dapat cuti pun hari selasa je.



Dalam gambar ada jari, jeng jeng jeng,rumah korang ado pengkalan mcm ni....
Ha ha ha adik naik angin bila aku ambik gambar dia tengah makan,mahunya tak naik angin dah lah   member  lapar, lagi2 tengah  panas.





Cuaca panas sangat , adik minum banyak air.  Ni first time aku tengok  dia minum  sekali  4 jenis  air ,air laici, air sirap, air suam dan susu suam
 
 Buah cempedak yang telah ditebuk tupai. Haishhh konpius ni pokok cempedak ke pokok nangka??
  Setiap kali  melalui jalan ini, memang tak sah atau tak  lengkap kiranya kitaorang  tak singgah beli air tebu dan kerepek wak Jai
air tebu wak Jai  fresh memang pekat warna air tebunya  terbaek
Bukan ladang tebu Chuping Perlis
Kerepek berperisa asli hasil tangan orang kampung





Tarikh : 8 March 2014, Sabtu
Rumahku syurgaku















Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Facebook for female

facebook makcik suka masak

My bideo

My instagram

My instagram
skodeng jangan tak skodeng

Selamat datang