Tuesday, 4 February 2014

Air sirap orang kahwin


Hari ni aku dengan akak  ajar adik bawak basikal  di kawasan rumah aku. Kawasan rumah aku ni masih lagi ada aura desa makanya seronoklah sikit untuk budak yang baru nak belajar bawak basikal. Syukur Alhamdulillah setelah hampir 4 jam adik berusaha tanpa penat dan jemu  belajar bawak basikal ,akhirnya adik berjaya mengemudi basikal tanpa bantuan sesiapa.Akhirnya segala penat lelah adik,akak berbaloi.... Adik akak jom kita brekpes .

Nampak sangat  adik kepenatan dan kehausan, saampai je kedai makan selepas  melabuhkan punggung dia terus bagi tahu aku yang dia nak  minum. Aku pun silap masa keluar rumah tadi tak ingat nak bekalkan dia air minuman, al-maklumlah excited sangat nak ajar anak bawak basikal sampai  benda sepenting tu pun boleh lupa. Berbalik pada cerita adik nak minum,aku tanya dia 

Aku : adik nak minum air apa?

Adik : air mirinda tapi tak takde gas

Aku : Adik, mana ada air mirinda tak de gas?

Adik : ada......adik pernah minum air  warna merah  tak de gas tu
Aku : okey....okey.... bagitahu mak kat mana adik minum air macam tu????

Adik : mak ingat tak  air merah kat rumah orang kahwin; air tulah adik cakap pernah minum

Aku & akak : la cakaplah air sirapppppp

Adik : bukan air siraplah mak, air  mirinda takde gas.Firdaus tak nak air sirap

Adik manis pelayan kedai datang ambik order

Aku : adik bagi air mirinda  (aku sebut perlahan air sirap sambil kenyit mata kat pelayan kedai)
saje je aku bagi hati adik syok sikit..................
      
Adik  beradik kepenatan dan kehausan
Akak makan nasi lemak dengan telur goreng dan milo ais
Adik makan nasi lemak ayam goreng bersama  air mirinda tak de gas.kah kah (air sirap) 
Jarang sangat aku sarapan lontong tapi sesekali dapat makan aku  tak akan lepaskan peluang bedal lontong dengan sambal sotong dan telur mata kerbau.



Facebook for female

facebook makcik suka masak

My bideo

My instagram

My instagram
skodeng jangan tak skodeng

Selamat datang