Tuesday 17 December 2013

Gerbang malam Ipoh & nasi vanggey

Kami menghabiskan malam minggu dengan menjelajah ke seluruh pelusuk Ipoh  mencari Gerbang Malam Ipoh dan Nasi Vanggey .Pencarian kami menemui jalan buntu kerana beberapa kesilapan teknikal. Pertama kali menjejakkan kaki ke  bandar Ipoh , kagum aku pada   bangunan-bangunan bersejarah yang masih kukuh dan dipelihara dengan baik . Yang aku pelik cuma bandar Ipoh ni sunyi sepi diwaktu malam terutamanya di pusat bandar,  atas pukul 9 jalan dah lenggang, semua kedai dah tutup kecuali kedai makan.



Kepada bakal pengantin  tunggu apa lagi.................





Sekatan jalan raya ditengah bandar Ipoh


Setelah puas menjelajah bandar Ipoh , kepenatan dan kelaparan mula terasa. Masa untuk makan. Sorry to say kari kau tak boleh dibanggakan
Aneka kari ; kari itik, kari kambing, kari ayam kampung
Yuyi cakap kat aku sambal tu rasa macam daun inai.ha ha ha.

Adik tak suka kari pendek kata apa saje yang berkaitan dengan kaplamyanga adik tak suka. Tak sedar diri bapak kaplamyanga.
Sebelum balik ke Impiana Casuarina aku tapau nasi ayam golek Ipoh mali




Tarikh : 14 December 2013, Sabtu
Lokasi : Bandaraya Ipoh diwaktu malam






Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )