Sunday 20 October 2013

Rombongan cik kiah ke Cameron Highland ; Cerita Pasar malam Brinchang dan Smoke House Hotel Cameron Highland

Bersambung dari cerita di sini, selepas beberapa jam bergolek dan  merehatkan diri di  bilik,kami bergerak menuju ke pekan Brinchang.Entah kenapa dari mula-mula  jejak kaki ke Cameron Highland aku teruja sangat nak pergi pasar malam Brinchang. Setahu aku pasar malam ni ada pada hari Jumaat dan Sabtu sahaja. Kami sampai di pasar malam Brinchang lebih kurang jam  4 petang.Yuyi park kereta  di pekan Brinchang kemudian kami berjalan kaki ke pasar malam .Nak diikut taklah jauh sangat dari tempat yuyi parking kereta nak ke pasar malam tapi biasalah bila dah lama tak exercise jalan sikit pun aku termengah-mengah.

Anak-anak aku sempat posing sebelum  ke pasar malam Brinchang 
 Pasar malam Brinchang  cukup happening  
Rambang mata , rasa nak beli semua barang kat sini terutama makanan, pakkallah kami kena kosongkan perut  untuk makan dinner kat smoke house.
erkkk geramnya dengan yuyi ni, pantang jumpa udang goreng mesti nak beli .
Nasi lemak pasar malam Brinchang sedap cuma sebungkus RM1.20 sahaja , without udang goreng ye : )

Masa untuk dinner @ Smoke House hotel Cameron Highland,kami memang puas hati dengan makanan yang dihidangkan berbaloi dengan harga yang dibayar cuma pelayan kat sini tak melayan dengan mesra, ayat aku dah macam  kaplamyanga.ha ha ha 

Kawasan sekitar Smoke House Hotel Cameron Highland
Tak pelah anak aku lenkali kita pergi smoke house Fraser Hill  ye... mana tahu lamb shank kesukaan kau ada di sana.
Masa ni yuyi dah bengang dengan ketua pelayan  lelaki  aku syak merangkap ketua lanun, la la la la ;a habis tu cakap bengkeng je.,haishhhh tolonglah  orang melayu ni kalau sombong buruk ..............
kami bukan tak  biasa makan kat tempat macam ni cuma pada kami tempat ni pelik, bak kata yuyi "tak sukalah  makan kat tempat yang banyak   protokol" Dia terus suruh  pelayan tu padamkan lilin.Gilosss  ko nak makan berlilin bagai. Rimas  dengan lilin belum habis boleh plak masa pelayan tu padamkan lilin ,  dia sibuk cakap yang   lilin tu tak memberi masalah, something like that. eeee serius geram gila waktu tu rasa aku nak cili je mulut dia.
Sementara menunggu  makanan sampai , kami makan soft bun dengan butter 
Aku dah lupa air yang  yuyi order , seingat aku fresh orange, bantai jelah labu
Grilled Cod Fish terbaek, aku cubit sikit somi punya, menyesal plak aku tak order. Bukannya aku tak nak order  perut dah kenyang sebab  sebelum datang sini  aku dah isi perut dengan sebungkus nasi lemak pasar malam Brinchang.
Firdaus makan Chicken ala king kalau tak silap aku
Yuyi makan roast lamb kalau tak silap aku.
Firdaus tengah kyushuk makan nasi butter dengan chicken ala king






Tarikh  : 5 October 2013, Sabtu
Lokasi : Cameron Highland, Smoke House Hotel Cameron Highland
Pasar malam Brinchang
Peristiwa : Jalan-jalan hujung minggu









Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )