Friday 13 September 2013

Pilihan terakhir ,A need for speed selepas hajat nak menonton Tanda Putera tak kesampaian

Frust gila tak dapat tonton filem  Tanda Putera ......... Seriously aku memang teruja  dengan  filem sejarah . Sejarah sentiasa dekat dihati aku. Subjek yang paling aku suka sepanjang di alam persekolahan adalah subjek sejarah . Masa kecik -kecik  dulu, arwah ayah suka sangat  bercerita tentang sejarah negara kita dan pemimpin negara terdahulu dengan aku. Dan part  paling aku ingat sampai bila-bila ayah  cerita pasal peristiwa 13 May tahun 1969 dan  pasal  Allahyarham Datuk Seri Harun bin Idris menteri besar Selangor .Walaupun pada hakikatnya kitaorang tak berapa kamceng  tapi yang peliknya bila menyembang berdua pasal  sejarah kitaorang terus jadi kamceng dalam sekelip mata.

Berbalik cerita pasal Tanda Putera ; Tunggu jelah cd Tanda Putera keluar. Tak dapat  tengok  Tanda Putera,maka terpaksa layan cerita Firdaus  A need for speed.Sebelum tu kitaorang  makan kat  Fruity Bakery . Lepas habis makan ,aku  tapau roti dan puff  untuk dimakan dalam  panggung  wayang. Bukan tak nak beli  kat panggung wayang cuma  malas nak kecoh-kecoh bab nak beli  makanan Dah lama aku perhatikan servis dorang agak lembab kena tunggu turn nak  beli makanan, yang parahnya lagi masa tulah dorang baru nak goreng kentang ,buat  pop corn  . Paling tak menahan   siap offer  hantar makanan yang  kitaorang order  ke dalam panggung wayang bila dorang nampak muka kitaorang yang  agak benggang dek menunggu lama.

Muka lapar
Muka orang lapar  kuasa dua
muka sedih je???
Budak-budak zaman  sekarang : )
poyo
minuman besa-besa je
Aku  dengan yuyi  makan chicken sizzling black pepper
Firdaus makan nasi lemak rendang ayam
Teruja nampak nasi, tulah saper suruh tak makan kat rumah tadi
Abaikan makcik tempe disebelah
huk huk huk tak dapat tengok tanda putera tengok A need for speed pun jadilah
Firdaus paling suka bila dapat tengok  cerita  macam ni




Tarikh : 1 Sept 2013, Ahad
Lokasi : Harbour Place, MBO, Fruity bakery cafe Klang
Peristiwa : Jalan-jalan tengok wayang


Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )