Wednesday, 4 September 2013

Lagenda budak pencomot ; pemakan salmon tegar

Yeak yeak rumah aku tak de air tapi tak delah sampai tahap tak keluar langsung air dari kepala paip.Syukur Alhamdulillah walaupun air yang keluar kecil namun masih boleh lagi dibuat berinstijak dan mandi segayung dua gayung. Tapi cuma tak cukup air  nak  masak memasak dan cuci  pinggan mangkuk. Spesis aku memang tak pandai guna air sikit-sikit. Setiap kali   cuci pinggan mangkuk kalau  tak lencun kain baju tak sah. Kata air tak de haruslah aku  dengan  anak-anak  pegi sarapan dengan lunch kat luar . Somi aku duk diam-diam kat  rumah je, dia memang penduduk rumah setia*Sila abaikan ayat aku*.Jadi hari ahad tu, kitaorang sarapan kat gerai MPK, makan roti canai je. Lama sungguh tak pekena  roti canai kat sini. . Dulu masa kerja kat south port selalu singgah makan roti canai kat sini.

Hidup matiku di sini.titik

Berselemoih
pencomot tengah baca surat khabar

budak pencomot tengah baca surat khabar
Tangan yang sedang mengagau kambing.Pagi tu tak cukup kambing mana taknya air tak de jadi dorang masak sikit je.

Gula-gula hacks ni tak puas hati kalau dah keluar rumah  tak pergi pasaraya, jadi lepas menala roti canai yuyi bawak kitaorang pergi Jaya Jusco Bukit Raja..Alang-alang dah kat Jaya Jusco Bukit Raja yuyi ajak makan kat Johnny.

Budak berselemoih dengan budak pencomot
Aku dengan yuyi minum jus durian belanda
jus oren gula-gula hacks
 Wajib order salmon
Sos ni ala-ala  rasa sos yong tau fu
budak pencomot dah tak sabar nak  makan 
kebuluran
 Sedapnya makan salmon half cook, makan mentah lagi sedap. nyum nyum
nyum nyum nyum  sedapnya salmon half cook
jahat tau yuyi ni , aku baru nak ambik gambar dia dah ngap separuh 







Tarikh : 1 Sept 2013, Ahad
Lokasi : Gerai MPK Port Klang, Restoran Johnny Jaya Jusco Bukit Raja
Peristiwa : Jalan-jalan cari makan




Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Facebook for female

facebook makcik suka masak

My bideo

My instagram

My instagram
skodeng jangan tak skodeng

Selamat datang