Friday 2 August 2013

Juadah berbuka & bersahur yang mudah disediakan ; roti tuna pedas mayonis bertelur

Hari ni masuk hari ketiga anak aku bersahur  dan berbuka dengan roti tuna pedas mayonis bertelur, hazab nama roti sikit punya panjang . Entah apa yang sedap dengan roti ni  pun aku tak tahu.  Memandangkan ni kali pertama aku buat roti telur letak  tuna aku sangka  tak de yang suka .Rupanya Firdaus suka  sangat dengan roti ni kalau tidak  takkan malam tadi dia  siap pesan suruh aku buat roti macam ni lagi masa  sahur. Ekceli aku tak plan pun nak buat roti tuna pedas mayonis bertelur ni  tapi kebetulan minggu lepas  suami  bawak balik   3 tin tuna pedas mayonis ke rumah,  sebelum 3 tin tuna tadi  bertukar  menjadi tukun tiruan lebih baik aku jadikan  juadah bersahur. Budak-budak suka roti macam ni.Buatnya amat  mudah dan rasanya pun sedap.

 
bahan untuk membuat roti tuna bertelur
1)5 keping roti putih gardenia
2)dua biji telur dikacau bersama dengan sedikit kicap cair
3)Tuna pedas Mayonis ayam brand
Cara menyediakannya
1)Letakkan sedikit  tuna pedas mayonis di atas roti dan ratakan.
2)lipat dua roti dan celup dalam telur
3) Bakar atas chefal.Sesekali terbalikkan roti hingga kedua-dua bahagian agak garing .



bakar roti atas chefal
 Roti tuna pedas  mayonis  bertelur

sila fokus kepada tuna pedas mayonis ayam brand



Tarikh : 1 Aug 2013, Khamis
Lokasi : Rumah
Peristiwa : Juadah sahur




Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )