Monday 8 July 2013

jeritan batinku

Memanglah sedih bila kehilangan sesuatu yang betul-betul kita sayang. Kalau nak diikutkan hati  mahu saja aku menghamburkan kemarahan semaksimum mungkin  terhadap orang  yang telah merampas sesuatu yang begitu  berharga yang menjadi milik aku selama ni.Berat mata memandang berat lagi bahu insan marhaen sepertiku memikul.  Aku percaya dengan pepatah "patah tumbuh hilang berganti"  tapi pada realitinya I'm getting sick and tired  with rat repair pumpkin. Barang rosak atau  jahanam hantar repair memang susah otak aku nak terima . .Selalunya barang aku yang dah  rosak atau jahanam aku  terus buang je. Apatah lagi kalau barang tu rosak angkara tangan orang kedua , ketiga , keempat dan berikutnya . Bukan ego , bukan sombong ,cuma aku cepat naik marah  bila barang kesayangan aku rosak. Stok insan marhaen macam aku ni  bukan senang nak dapat  beli sesuatu barang , kalau nakkan sesuatu aku kena  usaha bersungguh-sungguh .Tapi bila dah dapat beli sesuatu barang tak kiralah harga barang  tu mahal atau murah, aku akan jaga barang tu  sebaik mungkin. 

Bukan nak berkeluh kesah cuma nak menyuarakan perasaan kemarahan  aku pada  tikus yang sentiasa  nak   membaiki labu. Samada suka atau tak suka , aku kena terima hakikat  sampai sini  saje  jodoh aku dengannya. Aku redho,. InsyaAllah , ada rezeki aku beli baru.

Aku tinggalkan sekejap perkara yang menyesakkan fikiran. Petang semalam aku bawak Firdaus jalan-jalan cari makan.Salam perantauan buat akak yuyi yang berada diseberang laut. , Kami di sini sentiasa merindui akak. Itu je kami nak cakap

 Merenung masa depan yang belum  pasti
macam bos

                                                         urut  dengan harga berpatutan : )


 Dari  kiri cili hot , cili untuk sup
 no 154
 Soda gembira yang sentiasa mengembirakan
 Aku makan bakso
 Firdaus makan ayam penyet
 Tanjat aku, Firdaus boleh tahan makan pedas
tapau subway







Tarikh : 7 July 2013, Ahad
Lokasi : Harbour Place
Peristiwa : Jalan-jalan hujung minggu

Pengikut Tegar : )