Tuesday 16 July 2013

Idea untuk menu bersahur ; bihun goreng bodoh yang sedap

 
 Pukul 4.30 pagi alarm handset bunyi suruh bangun masak untuk sahur . Aku bingkas bangun dan melangkah menuju ke dapur. Tak tahu nak gapai yang mana satu sebab masih mamai  baru bangun tidur . Sampai aku  terlupa yang bihun goreng baki juadah berbuka malam tadi masih banyak lagi di dalam peti ais.Aku terus keluarkan  bihun goreng dari peti ais  lalu aku panaskan dalam chefal kesayanganku.Pejam celik pejam celik  dah hampir setahun chefal  berkhidmat denganku.Memang aku tak boleh nak  nafikan lagi.Banyak sungguh kegunaan dan kebaikan chefal  dalam kehidupan seharian aku
bihun goreng bodoh




 Sambal dan telur goreng dimakan bersama bihun goreng bodoh
 keadaan fizikal je nampak bodoh tapi rasanya sedap
Bersahur dengan telur tiga suku masak bersama kicap cair  memberi kegembiraan kepada Firdaus : )
muka lemau Firdaus diawal pagi












Tarikh : 16 July 2013, Selasa
Peristiwa : Juadah bersahur
Lokasi : rumah

Pengikut Tegar : )