Tuesday, 28 May 2013

Rindu masakan emak , walaupun emak tak reti nak masak masakan thai feveret , saya tetap sayang emak; Thai Thai tomyamnya terbaek

Pejam celik pejam celik, dah hampir 15 tahun arwah mak  pergi  menghadap ilahi,meninggalkan aku. Sedih ,, arwah mak pergi setahun  selepas pemergian abang sulung. Masa arwah abang meninggal dunia , kitaorang ambik masa yang lama  jugak  nak  bagitahu arwah mak .Lepas  arwah  tahu  yang abang sulung meninggal dunia,  dia terus sebak  dan tak berhenti-henti menangis . Aku cuba tenangkan diri, aku tak nak lemah   depan arwah. Aku perhatikan kesihatan arwah mak semakin merosot sejak arwah abang meninggal .Setiap saat arwah  tak pernah lupa  arwah abang dan setiap saat mulutnya tak lekang menyebut  nama arwah abang. Hampir setiap hari arwah  menanyakan soalan yang sama, abang ko mana?, abang ko dah makan ke?, abang ko dah balik ke?.the moral of the story .Ibu mana yang tak sedih bila kehilangan anak buat selama-lamanya  dan ibu mana yang tidak sayangkan anak???.arghhhhkalau dia tak sayang kita sejurus kita dilahirkan , dipijaknya  kita  bagi mampus.Esok bila mak kita dah pergi menghadap ilahi masa tu pangkat, wang berjuta berbillion, harta menimbun pun dah tak bernilai.

Akhir kata sebelum mata terpejam buat selama-lamanya,  hargailah orang tersayang......................
Tempat wajib posing
Mari berdansa bersama Firdaus
Mari berice skating bersama Firdaus,opss maaf saya tak pandai berice skating
wajah keletihan
Ingat pesanan akak, apa-apa pun keluarga kena diutamakan.Hargai sebelum terlambat
Tak lama lagi nak periksa, tu yang tekun baca ipad.
Jom tengok bikers kental
Fried rice crab meat
Tomyam seafood terbaek,

 Tomyam seafood
 Cari dimana
Honey dew juice
mocha blended
lemon grass
mineral water

Creamy Butter prawn
Stir fry beef ginger onion

Mango S.Rice






Sekadar luahan hati

Tegarnya hati seorang ibu ; Tidak adakah  sekelumit perasaan  kasihan, simpati dihatinya   bila melihat anak yang dikandung selama 9 bulan  sedang  dirundung nestapa serta  dicaci , dimaki hamun dan diherdik masyarakat.

Tegarnya hati seorang anak ; Tiada adakah sekelumit perasaan bersalah dihati anak yang tergamak  membuat hati ibu terluka .Tiada seorang ibu pun sanggup melihat anaknya ditimpa kesulitan.

Aku rasa tak salah sebagai  seorang ibu nak  minta maaf dengan anak kalau kita salah.  Demi kebahagian sesebuah keluarga dan demi menjamin  masa depan anak tu apa salahnya kita mengalah. Tak rugi pun mengalah dengan keluarga sendiri.











Date : 26 May 2013, Ahad
Lokasi : Thai Thai Sunway Pyramid
Peristiwa : Jalan-jalan cari makan



Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Facebook for female

facebook makcik suka masak

My bideo

My instagram

My instagram
skodeng jangan tak skodeng

Selamat datang