Thursday 23 May 2013

Jawablah diakhirat nanti...




Bila tekak dah teringin  nak makan sesuatu masa tu mulalah ketamakkan merasuk diri. Rasanya sebelum ni aku belum pernah lagi memborong  macam ni punya banyak bom pisang.Jelas sekali aku tamak. Tipah tertipu....huk huk huk melihat kepada rupa paras bom pisang itu  nampak sedap sekali. From now on aku kena pasak dalam otak tagline  "rupa yang indah tidak semestinya menjanjikan rasa yang sedap". Seriously buat pertama kali dalam hidup aku merasai kelainan bom pisang. Rasa pahit berlawanan dengan rasa masam  bom pisang itu  membuatkan aku agak trauma setahun nak makan bom pisang .


Bukan senang nak senang ,bila kita dah memilih mencari rezeki dengan berniaga makanan , buatlah cara berniaga makanan betul-betul . Tapi sekarang ni, aku perhatikan kebanyakkan  perniaga makanan hanya mementingkan keuntungan sahaja tanpa  mementingkan kualiti  dan kesedapan makanan. Sebenarnya peniaga dan pembeli mempunyai hubungan yang rapat serta memerlukan antara satu sama lain,tiada peniaga tanpa pembeli dan  tiada pembeli tanpa peniaga. Masing-masing ada kewajiban yang harus dilaksanakan dan ada hak masing-masing yang harus dipenuhi  jadi peliharalah amanah dan tanggungjawab masing-masing.




Yang berkhidmat bukan yang berhormat


makcik bom pisang @ makcik tempe












Tarikh : 9 May 2013, Khamis
Lokasi : Tempat kerja, Kedai makan MPK Pulau Indah
Peristiwa : Jalan-jalan cari breakfast







Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak . 

Pengikut Tegar : )