Wednesday, 29 May 2013

Ikan kerapu harimau..masak sos pun sodap

Hari ahad tu suami ikut kawan dia  memancing . Haishhh rasanya dah lamanya  tekak ni  tak merasa hasil pancingan suami .Sejak kebelakangan ni  suami tak  de rezeki nak dapat ikan.Hari ahad tu pun  suami  memancing tak dapat ikan cuma kawan dia je  yang dapat ikan..suami cakap kawan dia tu  dapat dua ekor ikan jenahak sederhana besar. Suami takdelah   frust  sangat bila  tak dapat ikan , ekceli dia saje je  ikut kawan  memancing.Nak lepas gian lah katakan .Almaklumlah sejak  kebelakangan  ni suami terlalu sibuk dengan urusan kerja sampaikan  takde masa nak pergi memancing dengan kawan-kawan .

Syukur Alhamdulillah , kalau dah rezeki tak kemana.ikan kerapu pemberian kawan suami.
1)Ikan kerapu disiang dan dicuci berseh kemudian dilumurkan dengan kicap cair dan lada sulah.
2)celup ikan dalam bancuhan telur.
3)Gaul rata ikan tadi dengan tepung jagung
Aksi berani  penerjun negara digoreng dalam minyak yang banyak
Sebenarnya resepi ikan kerapu masak sos aku ni tak boleh nak dibanggakan sangat . Masak  main campak-campak je , nak share resepi pun malu. .Bukan susah  mana pun,aku cuma tumis hirisan halia dan hirisan bawang besar sehingga naik bau .Bila  dah naik bau  ,aku masukkan sos cili padi delichef  pedas kebabom(saper suka pedas boleh letak lebih) dan sos cili life.Kacau rata semua bahan sampai sekata.Kalau pekat sangat tambah lagi sikit air, pandai-pandailah adjust.Bila sosnya dah mesra bolehlah tutup api .Angkat dan curahkan sos di atas ikan tadi.
Abaikan tangan Rosyam Noor disitu.............dengar dik Runika mampus aku kena sepak
Firdaus suka yang teramat dengan sebarang jenis ikan yang dimasak sos





Tarikh : 19 May 2013, Ahad
Lokasi : Rumah sendiri
Peristiwa : Menu makan tengahari





Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Facebook for female

facebook makcik suka masak

My bideo

My instagram

My instagram
skodeng jangan tak skodeng

Selamat datang