Wednesday, 3 April 2013

Impian kecil seorang ibu tua.Alah tak jauh mana, zoo negara je

Aku masih banyak kerja yang nak dibereskan, jadi aku tak bolehlah berlama-lama kat sini.Tak de cerita menarik cuma cerita jalan-jalan ke Zoo Negara bersama keluarga tercinta  sempena cuti sekolah.Alhamdulillah, akhirnya impianku nak jejak kaki ke Zoo Negara  terlaksana juge.Okeylah aku tak reti nak cerita lebih-lebih, tengah kerja pun tersengut-senggut ni.Jom kita layan gambar !

Mak tahulah kat luar sana cuaca panas tapi takkan sampai tak boleh bukak mata kot: )

Masing-masing teruja melihat monyet yang sedang bergayut-gayutan

monyet memang suka bergayut
Siapa tahu ni monyet spesis apa? tak hitam pulak

comelnya:)
Gula hack dengan Firdaus maintain dengan bau yang tak berapa memuaskan hati tu. Yuyi kata,"Bau terbaek" 
Jangan harap dapat naik tram, sila jalan kaki anak-anakku semua
Anak rusa nani.Baru kembang ekor
 "Firduas ni badak." "mak, ni air badak  yang  Firdaus minum tu ke?sahut Firdaus.
ha! ha!!ha tak lah ni badak air."Aku kata.
Anak rusa ke???
Haishhhh, keluang man
Aku : yuyiiiiiiiiii, tengok tu kelawar

Pakcik yang tak ku kenali : itu keluang, bukan kelawar.

Yuyi pandang aku. Aku tertunduk malu."maafkanlah mak, mana mak tahu itu keluang,"aku kata dalam hati.

Firs time aku tengok flamingo."glamournya nama ko,"aku kata dalam hati

Seumur hidup nilah first time aku melihat harimau didepan mata. Tetiba teruja ....................

Garangnya muka harimau
Tak sangka harimau boleh berendam dalam air macam ni............
"yuyi!yuyi! tu singalah." Nampak sangat aku lebih teruja dari anak.
Tenuk ke tapir ni?????????????

"Besarnya turtles tu, "aku kata dalam hati.
Comelnya rusa
Rusa  saling berpandangan dengan yuyi
"haish, comelnya kau rusa,"yuyi kata dalam hati.
Seumur hidup nilah first time aku menengok burung merak.
Burung merak,kau umpama merak kayangan
Alah ni pun aku dah lupa namanya............


alah ni apa ke namanya?

Bangau ke?

Gambar gajar harus aku tepek  lebih dari satu gambar
Masa ni aku dengan yuyi macam tak pernah   jumpa gajah


agak-agak  berapa kilo  tahi gajah tu
















 Saya membelakangi Gajah
sayunya mata gajah

Pandainya gajah tu makan tebu
 First time tengok zirafah depan mata.teruja
Anak zirafah sedang bersantai-santai

wow!!!tingginya zirafah

 Kami berdua membelakangi zirafah
Tak dapat bergambar dengan gajah sebenar tak pelah, janji dapat bergambar dengan gajah olok-olok


merenung masa depan yang tak pasti

Buaya tengah rilex
 buaya ni spesis jenis apa?

Kalaulah mak saleh melihat penguin disitu mau dia pengsan.ha ha ha nak juge penguin

Saat aku melihat perkataan "Akuarium" hatiku teringat kenangan di Aquaria KLCC
Masuk ke sini hanya buat syarat
Terima Kasih Zoo Negara.Tunggu kedatangan kami lagi ye.



Tarikh : 31 March 2013,Ahad
Lokasi : Zoo Negara, Setapak
Peristiwa : Jalan-jalan cuti sekolah






Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Facebook for female

facebook makcik suka masak

My bideo

My instagram

My instagram
skodeng jangan tak skodeng

Selamat datang