Tuesday 5 February 2013

blog dan facebook ; antara pro dan kontra


8:22am Feb 5
Assalamualaikum... k.ina,resepi biskut coklat chips tu mmg sedap terima kasih byk2! wslm..

SF Beauty Nony Zalynz - Shah Alam

12:04pm Feb 4


kak inaaaaa...kek gula hangus akak buat tu tak berapa jadi...tak nampak sarang...dan kaler pun tak coklat kehitaman...tu kena tengok saya buat live kot...he he he... takpe nanti kalau buat lagi sekali, saya buat step by step...


Terima kasih kerana sudi menjadi rakan FB pasha sandha opss masakan air tangan bonda  .Kita saling memerlukan antara satu sama lain.Jangan lupa lika page pasha sandha opss masakan air tangan bonda  ye.......................nony zalynz  kok cik ina  menunggu step by step kek gula hangus mu


***********************************

Dengan adanya Facebook/blog  kita dapat berhubung semula  dengan saudara mara ,rakan taulan dan sahabat handai kita disamping itu kita juga  dapat  bertukar dan berkongsi apa jua idea, ilmu atau pandangan yang bermanafaat.Bagi aku setiap benda  dalam dunia ni ada pro dan kontra nya .Tengok cara macam mana kita mengawal situasi dan emosi.  Walau macam manapun  keadaan dan situasi kita, kita perlu mengawal tahap emosi agar setiap perkataan yang keluar dari mulut kira tak menyakitkan hati dan menguris perasaan sesiapa . Kalau boleh jangan up status facebook yang boleh bikin orang yang membacanya hangin satu badan.contoh ;

1)bapak aku bergaduh dengan mak aku sampaikan aku tak boleh lelap mata .
2)saper yang makan cikedis aku ni .buruk lantakkkk
3)pompuan sial tak de jantan lain ke ko nak ngorat selain dari laki aku. 

4)baby, aku sayang kamu sampai mati
5)abang , ayang tak boleh hidup tanpa abang disisi
6)sedihnya, kucingku yaya  mati kena langgar lembu
7)sayang abang sampai mati
8)ku bersumpah harap kita mati pun bersama

9)kawan ofis saya ada affair dengan bangla pekerja kontrak


Yang lain aku tak nak komen  "ada aku kesah" .Aku nak komen yang no .7 dan no. 8 je.Ayang sayang abang masa abang hidup je  tau dan kalau ko nak mati dulu pegilah aku belum nak mati lagi.ha ha ha ha



Tetiba je aku terasa seperti mengata dulang paku serpih..........ha ha ha ha marilah kita beramai-ramai  membaca status facebook Prof Muhaya.Stop cite pasal facebook dan blog. Dah lama rasanya suami aku tak ke laut. Akhirnya sesudah subuh hari minggu ,dia ke laut bersama dua orang rakan.Hasil tangkapannya tak delah berapa gah sangat, rasanya cukuplah untuk makan 5 beranak.



Garam kunyitkan  isi  ikan serta  gaulkan dengan sedikit lada hitam kisar .Gaulkan isi ikan tadi dengan sedikit tepung jagung sebelum digoreng dalam minyak panas

Gorengkan isi  ikan dalam minyak panas (nampak comel je kan tangan makcik tempe )
isi ikan  yang sudah siap digoreng dan sedia untuk dimakan
isi ikan goreng   boleh juga dipotong kecil-kecil jika suka.












Okeylah , cukup setakat ni jelah cerita aku untuk hari ni.Aku tengah tak berapa sihat ni, letihlahhhhhh ........Dahlah aku balik lambat malam tadi, sampai rumah pun dah  dekat nak pukul 8.15 malam. SiShakila debab ni pun satu binjai , bukan nak siapkan keja sibiskut empat segi ni cepat-cepat. Tak puas lagi kena godok dengan pokok kaktus. Saper yang jadi mangsa , aku dan keluarga aku juge yang jadi mangsa.




















 Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )