Thursday 10 January 2013

Semalam 9 January 2013 , hari ni 10 January 2013....................tarik nafas dalam dalam.bertenang. Ingatkan sekejap lagi nak masak nasi ayam

 Hari ni 9 January 2013, pejam celik pejam celik dah  9 hari kita meninggalkan tahun 2012.Jujur aku katakan permulaan 2013 ni agak sedih bagi aku. Ada sedikit insiden yang berlaku membuatkan hati aku sedikit terguris ."Kamonlah makcik tempe,dugaan lebih besar dari tu ko boleh hadapi takkan lah dugaan kecil macam ni boleh buat ko sedih, merintih dan gibap." Sayup-sayup aku terdengar satu suara  membisikkan ketelingaku. Relaxlah, saper kata aku sedih, merintih dan  gibap , alah apa barang gibap gibap ni. Walau sepahit, setawar, semasam dan  semanis , mana pun hidup aku ni, InsyaAllah aku akan  nikmatinya sebaik mungkin. Aku percaya yang kehidupan kita ni adalah seperti roda yang berputar , sekejap kita berada di bawah dan sekejap kita berada di atas. Aku belajar menjadi redho dengan apa juga ujian yang mendatang . Aku percaya  hanya  Allah SWT saje yang  tahu apa yang terbaek bagi setiap hambanya.


Aku diduga hanya dugaan kecil

Boring menunggu , sempat lagi aku pergi mengisi perut di cafe 
RM2.50 macam dah lama je tak bisness cheese tart.Walaupun sedang dilanda dugaan kecil namun tekakku tetap berselera. 

Nasi + limau ais = RM8.50
entah berapalah harga limau ais ni : )
bab cucuk ambik darah bab paling aku takut tapi nak buat macam mana , redho jelah

Bila dah setel semua   urusan  , aku minta tolong   pengasuh hantar  Firdaus kat aku. Tak silap aku masa tu lebih  kurang pukul  2 petang , Firdaus baru balik sekolah dia tak sempat makan kat rumah pengasuh. Dia sampai je  aku  terus bawak di pegi makan kat waroeng penyet 

Firdaus pantang tengok orang berjoget, nanti mulalah dia berjoget sama 
musim kpop 
Biasalah aku mesti order bakso
cili pedas kebabom
last minute aku boleh pulak order satay . Pelik sikit sate ni, first time aku makan sate dengan   kuah kacang campur kicap
cendol hampeh tapi air kaler merah ni sedap, entah apa ke namanya aku lupa
Pasti sedap ,siap tutup mata tu
Sedap tu sedap tapi Firdaus tak berapa suka makan ayam bahagian isi. 

Asal serabut je perut mesti lapar,. Boleh gitu pukul dua makan kat waroeng penyet, pukul 6 petang makan kat station kopitiam. 
 Teh limau o  ais dan  air yogurt yang sedap sangat
kueh teow  goreng daging
Nasi goreng dan ayam goreng : )
Penghilang serabut




Sekian saje cerita aku dan diary 2013




Sekadar pesanan ikhlas


Jangan penah berhenti menyayangi anak-anak kita.





Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

Pengikut Tegar : )