Wednesday 23 January 2013

Diari Datin Markonah

Sila fokus kepada sembonia hitam tu. he he datin markonah yang punya.
Ahli persatuan sabit merah , ye ke atau kawan datin markonah?
Pisang ke tu ?

kanak-kanak ribena




Pukul 12.40 tengahari ; Aku dan dua orang teman sepersatuan melawat AJK rombongan cik kiah ke sukan olimpik  yang sedang menghidap demam kus kus

Pukul 12.50 : sorang doktor pompuan melayu  timur(kutekan disitu melayu timur) masuk menghadap ajk,  spesis tak berbudi bahasa tetiba je "kenapa  tak pakai mask, nanti check semua A++. " "haish mendoakan yang tak baik bapak kau tak bagi salam tetiba je, sekolah tinggi tapi..............."Aku kata dalam hati. Selebihnya sambung sendiri.


Pukul 12.50 : sorang pompuan muda melayu timur masuk dalam keadaan tergesa -gesa menghantar tray makanan, "hari ni saya keja sorang,sekejap lagi saya nak ambik tray ni ye." Aku perhatikan Ajk yang sedang demam panas terpinga-pinga dia sempat  bertanya  kepada pompuan tadi "nak makan pakai apa dik?  "by hand," jawab pompuan tadi sambil menunjukkan isyarat  tangan.


Pukul 12.50-1.00 petang : Sessi bergambar dengan ajk rombongan cik kiah ke sukan olimpik


Pukul 1.05 petang ; sessi beramah mesra dengan dua ahli rombongan cik kiah ke sukan olimpik  yang sedang  demam kus-kus.  Setelah mendengar  penerangan ringkasku mengenai penyakit yang mereka hidapi ,aku nampak ada sinar keinsafan dimata dua ahli rombongan itu .Lagilah bila mereka tahu yang selama ini aku dah pernah bergelumang dalam dunia dot dot dot(hanya mereka je yang tahu)kwang kwang kwang. Pada aku  marah dan kekerasan bukanlah cara yang terbaik untuk mengubah sikap masyarakat.haish apasal tetiba je aku berfikir seperti seorang professor dan pakar motivasi yang begitu cemerlang diseantero dunia.


Pukul 1.15 petang ; bersalam -salam berpeluk -peluk cium pipi dengan AJK dan dua orang ahli persatuan yang lain . Cian muda lagi  umur lebih kurang 17an  ngan 20an


Hampir 30 minit selepas berada di sana aku dan dua orang teman tadi bergerak meninggalkan bangunan yang banyak meninggalkan kesan dalam diri ini.Terlalu sukar untuk aku rungkaikan. Hanya Allah SWT saje yang tahu apa yang tersirat dibalik yang tersurat.Sebelum berangkat pulang aku sempat menitipkan pesanan buat dua orang adik yang cantik manis "makan ubat" 50 kali


Semoga AJK rombongan cik kiah ke sukan olimpik cepat sembuh : )


Ikhlas dari Datin Markonah , apeeeeeeeeeeeee datin markonah come back



Pengikut Tegar : )