Wednesday 28 November 2012

Hari minggu aku ; Bistro year 1673 bangunan unik berusia 338 tahun ; .era Dutch Colonies.

Dari sini Yuyi memandu kereta ke Jonker walk  , sampai kat Jonker Walk lebih kurang pukul 9.30 malam, kalau tak silap akulah. Aku confident sangat dengan cara yuyi memandu InsyaAllah semua okey.Kalau dengan aku memang tak merasalah malam malam baru nak gerak pegi Melaka tapi bila  melihatkan yang  tukang bawak kereta relax dan excited nak pergi ,aku nak cakap apa ye dak. yuyi tu bukan apa , dia kasihan tengok Firdaus  tak de aktiviti masa cuti sekolah ni .tu yang alang-alang dah datang ke PD dia bawak ke Melaka sekali .Malam tu, sampai je kat  jonker walk  masing -masing perut dah kelaparan. Bila perut dah lapar otak pun jem, bila otak dah jem  dah tak ingat tempat makan yang lain  ,mesti  ingat tempat makan yang  berdekatan ngan kita je : )

Mercu tanda pelancongan ; bistro year 1673
Beginikah agaknya suasana tahun 1673 ?
comel semacam plak  aku tengok sigula-gula hack ni
Firdaus yang melaram dengan  cermin mata aku
ye  cik , boleh saya bantu, dah macam receptionist plak aku tengok siyuyi ni
minuman pilihan ; dua fresh orange, milk shake vanilla, air suam
Dari Selangor hingga ke Melaka Firdaus tak boleh tinggal dia punya nasi goreng cina
kailan goreng garlic
Ayam lemon yang separuh lesap , haish anak-anak aku ni  tak  menyabar kalau ye pun tunggulah aku  gambar dulu
Lain macam je asam tumis ikan siakap ni. Masuk ni  kali kedua aku makan kat sini entahlah aku rasa macam ada  something wrong some wherelah dengan rasa  asam tumis ni.Mustahil sangat  rasa  asam pedas  melaka macam ni .




email  dibawah ni  aku terima dari dalam inbox  tengahari tadi -renung-renungkanlah

Kak, tolong la jangan berhenti berblog.tiap hari saya akan buka blog akak.sebab bila baca blog akak selalu akan buat saya ketawa bila rasa bosan kat opis.minggu lepas saya ada masalah yg sama.saya follow step yg blogger lain bg panduan bila ada masalah mcm akak.akak cer click http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com/2012/11/penyelesaian-untuk-blog-yang-tidak.html tiap benda yg akak masak buat saya terliur,tiap ayat yg akak taip buat saya terhibur...

Nurul Ain Ahmad Lutfi Senior Executive
UTMSPACE



Bilalah nak insaf makcik tua ni??? on Pembuka bicara ; potong reben ; blog opening ceremonry
Anonymous


The moral of the story ;  Percaya tak  bau busuk bangkai binatang kita boleh hidu tapi  bau busuk hati manusia susah kita nak hidu, tapi  dari penyataan tersebut boleh kita simpulkan untuk mengenal manusia hati busuk memang sukar namun dengan pengalaman hidup ianya tak mustahil.Terpulang pada kita  golangan  mana yang kita nak jadi, tepuk dada tanya selera.


Yang benar


Aku pengkaji sifat pengomen






 Semua cerita diblog ini berkisar mengenai kehidupan peribadi aku , tidak ada kena mengena dengan orang lain kecuali aku dengan jelas menulis nama atau menyiarkan gambar sesiapa.Segala hasil tulisan di blog ini merupakan pandangan peribadi aku dan tidak mewakili mana-mana pihak .

No comments:

Pengikut Tegar : )